Peraduan Kuiz Terkumpul Ana Muslim


7.JPG

TITLE: [QUIZ+SLOGAN] Peraduan Kuiz Terkumpul Ana Muslim
PRIZE: TV9 akan menaja hadiah
DEADLINE: Undefined
WEBSITE/URL: http://www.anamuslim.com.my/html/contest.html

DESCRIPTION:
Bermula pada Februari 2008 ini, Radio IKIM.fm dengan kerjasama Blue-T Publication Sdn Bhd menganjurkan Segmen Kuiz Bersama Majalah Ana Muslim dalam Program Alam Ria Si Kecil (Kak Maslina Alias).
Kuiz Mingguan akan diberikan 3 hadiah untuk pemanggil yang bertuah. Manakala bagi Kuiz Terkumpul, Adik-adik perlu menjawab kesemua soalan yang akan disiarkan setiap minggu dan 3 pemenang akan dipilih berdasarkan jawapan dan slogan yang baik.

Lengkapkan slogan di bawah:
Saya suka membaca Majalah Ana Muslim kerana…
………………………………………………………………………..
(tidak melebihi daripada 15 patah perkataan)

Hantarkan kepada:
Blue-T Publication Sdn Bhd,
12, Jalan 3/4C,
Desa Melawati, 53100 Kuala Lumpur.

Lihat nama pemenang

:: Soalan Kuiz Terkumpul Majalah Ana Muslim (Siri 7)::

1. Berikan nama sungai yang terpanjang di dunia?
(Soalan 23hb Ogos 2008)
2. Berikan negara ASEAN yang paling kecil?
(Soalan 30 Ogos 2008)
3. Apakah maksud singkatan bagi PBB?
(Soalan 6 September 2008)

:: Kuiz Mari Mengaji “Peraduan IQ Tajwid”::

Bermula Julai 2008, majalah Ana Muslim dengan kerjasama Program Mari Mengaji musim kedua TV9 akan menaja hadiah bagi soalan kuiz terkumpul Peraduan IQ Tajwid. Program Mari Mengaji musim kedua mula bersiaran pada 25 Julai 2008 yang lalu.
Rancangan diacarakan oleh Ustaz Haji Mohd Zamri bin Mohd Zainuldin. setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad bermula jam 6.30 petang hingga 7 malam. Dua soalan kuiz terkumpul akan disiarkan pada setiap minggu. Adik-adik dikehendaki mengumpulkan dua soalan tersebut dan lengkapkan pada setiap minggu dan bersertakan slogan di bawah ini.

Saya suka menonton rancangan Mari Mengaji kerana
……………………………………………………………………..
(tidak melebihi daripada 15 patah perkataan)

Hantarkan kepada:
Blue-T Publication Sdn Bhd,
12, Jalan 3/4C,
Desa Melawati, 53100 Kuala Lumpur

Lihat nama pemenang

:: Soalan”Peraduan IQ Tajwid”::

1. Apakah symbol 69 pada tanwin hadapan untuk izhar?Berikan contoh.
2. Nyatakan 3 sifat huruf yang tidak berlawanan.


43 Comments
  1. harith 12 years ago

    assalamualaikum

  2. nurul aliaa 12 years ago

    salam saya ingin masuk peraduan kuiz terkumpul ana muslim. nanti buat dkat kedah karnival ana muslim saya dekat ana muslim.tolong kurang kan harga buku ana muslim.saya ingin beli tapi tak cukup duit.

  3. FARAH NADIRA 11 years ago

    akak sye nk tanye mcm mane kite nk cari satu set seperti buku , nota , kichen , sticker.

  4. KHAIRIAH ELLANIE 11 years ago

    macam mana saya nak langgan ana muslim melalui internet/komputer?boleh tak ana muslim adakan lebih banyak peradan di dalam buku ini?

  5. nurin sahira bt zainal 11 years ago

    assalamualaikum…… apa khabar semua

  6. nurin sahira bt zainal 11 years ago

    dan saye nk tnye mcm mn nk langganana muslim melalui komputer?

  7. Nur Aqilah 11 years ago

    mcm mana nk masuk peraduan nie?
    Kalau boleh saye nk masuk!

  8. Nur Aqilah 11 years ago

    Saya pun suka baca majalah ana muslim

  9. Nur Aqilah 11 years ago

    boleh x ana muslim adakan lebih banyak peraduan?

  10. Nur Aqilah 11 years ago

    hai

    adik manis pergi ke kota,
    pergi kekota naik beca,
    boleh tak saya nak tanya,
    macam mana nk masuk peraduan nie laa.

  11. i love anamuslim.kerana ana muslim ada banyak ilmu penggetahuan pasal nabi kita,malaikat dan banyak lagi.saya pun suka baca asuh sebab kita boleh menggikut cara allah.dengar ye adik adik kita jangan buat jahat okey.saya suka habis cakap ini okey ye.assalamualaikum ye adik adik .bye3 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 .

  12. i love anamuslim.kerana ana muslim ada banyak ilmu penggetahuan pasal nabi kita,malaikat dan banyak lagi.saya pun suka baca asuh sebab kita boleh menggikut cara allah.dengar ye adik adik kita jangan buat jahat okey.saya suka habis cakap ini okey ye.assalamualaikum ye adik adik .bye3 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 .

  13. Nur Aqilah Huda bte Ahmad Jamil 11 years ago

    Assalamualaikum kawan-kawan. nama saya Aqilah. gimana caranya untuq melanggan ana muslim melalui Enternet yaa…??

  14. najah 11 years ago

    i love this story book.saya suka cerita ini,mmg menarik hati saya..saya sukakanya..

  15. Dhia azeem binti khairil anwar 11 years ago

    Hai kawan-kawan ,nama saya Dhia azeem binti khairil anwar saya suka baca buku ini kerana ia mengisahkan kisah nabi adat orang islam dan mengadakan kuiz yg menarik .

  16. nur aqilah rosli 11 years ago

    cam nak melanggan ana muslim dng menggunakan enternet………

  17. elyn 11 years ago

    hai…saya teringin sangat hendak menyertai kuiz terkumpul ana muslim.: )

  18. elyn 11 years ago

    hai kawan-kawan…nama saya wan nuramalin sofea.saya sangat meminati buku ini…

  19. umairah^_^ 11 years ago

    sye suka baca ana muslim sbb dier merangkumi kesemua yang diperlukan oleh islam ini yg membuatkan sye suka akan buku dan isi yg terkandung di dlm buku ilmiah ini

  20. umairah^_^ 11 years ago

    setiap bulan saya akan membelinya di kedai buku.

  21. hanis 10 years ago

    mcm mana nk msk kuiz ana muslim best!!!!!

  22. babi 10 years ago

    hai

  23. nur izzah aliah 10 years ago

    i love ana muslim kerana buku ana muslim amat bagus dalam kehidupan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  24. nur izzah aliah 10 years ago

    hai,korang leh berkenalan????????????

  25. nur izzah aliah 10 years ago

    bye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!^ ^
    _

  26. arif suhairi 10 years ago

    assalammualaikum adik2.saya sangat suka membaca buku ana muslim,kerana dalam buku tu ada banyak cerita.Ok sampai situ jelah bye2.

  27. NUR HIJJAH 10 years ago

    i love anamuslim kerana ceritanya ramai digemari oleh orang ramai dan saya.sebelum ini saya ada pergi ke pesta buku anamuslim dua kali..best….????

  28. wan aina nadirah bte wan abdullah 10 years ago

    assalamualaikum kawan kawan.nama saya wan aina nadirah bte wan abdullah,umur saya 10 tahun.saya suka baca buku ana muslim kerana kita dapat pelajari dalam buku ana muslim.saya akan membeli buku ana muslim di kedai buku.bye kawan-kawan…

    wan aina nadirah bte wan abdullah
    11:00 p.m

  29. wan aina nadirah bte wan abdullah 10 years ago

    assalamualaikum kawan kawan.nama saya wan aina nadirah bte wan abdullah,umur saya 10 tahun.saya suka baca buku ana muslim kerana kita dapat pelajari dalam buku ana muslim.saya akan membeli buku ana muslim di kedai.bye kawan kawan…

    wan aina nadirah bte wan abdullah
    june 4th,2010 at 11:20

  30. NUR IZZATUL AINA 10 years ago

    ASSALAMUALAIKUM ANA MUSLIM APA KHABAR?SEMUA BAIKJE KAN.HARI DAH BANYAK SAYA KUMPULKAN ANA MUSLIM .DAH MACAM BUKIT DAH.TAPI SAYA TAK SANGGUP NAK BUANG.JADI SAYA BAGI DEKAT ADIK2 SAYA.OKEY SAYA NAK BERI CADANGAN BOLEH TAK?.MACAM NI ,SAYA NAK KALAU BOLEHLAH PRADUAN MEWARNA KE,MELUKIS DAN SEBAGAINYA.SAMPAI DI SINI SAJALAH SAYA BERSEMBANG BYE.:):-*<):):)

  31. wan aina nadirah bte wan abdullah 10 years ago

    HAI!APA KHABAR ANA MUSLIM?SAYA SUKA SANGAT MEMBACA BUKU ANA MUSLIM OK BYE…..

  32. nur bathrisyia bte suhaimi 10 years ago

    klu nk antar e mail bleh x ???????????????

  33. nur fatihah 10 years ago

    hai!….dlm buku ana muslim kata nak msk peraduan ni kena ada borang tapi kat mana

  34. noor hidayah 10 years ago

    HAI…….SAYE SUKA ANA MUSLIM I LOVE IT

  35. hafsa 10 years ago

    salam,
    saya nak tanya,
    kalau saya nak masuk kelab sahabat,
    saya kena bayar ke ?

  36. hafsa 10 years ago

    saya suka baca majalah ana muslim dan komik ana muslim
    <3

  37. nur fashihah 10 years ago

    sya ingin masuk peraduan niiii.tapi macam mane….?????

  38. qurratul ain 10 years ago

    saya nk masuk peraduan kuiz ana muslim nie boleh tak?

  39. qurratul aini 10 years ago

    saya sangat3 suka baca buku ana muslim dan mengikuti kuiz yg dianjurkan.ANA MUSLIM SANGAT BEST!!!!!!saya harap KOMEN saya ini dapat dipertimbangkan.saya ingin masuk peraduan kuiz ana muslim ni boleh tak?…dan saya ingin bertanya macam mana nak menghantar soalan kuiz terkumpul ana muslim melalui komputer atau internet?

  40. qurratul aini 10 years ago

    kalau pihak ana muslim hantar email kat saya boleh x?saya nk tanye yg pasal peraduan kuiz ana muslim tu…1. NK TULIS KAT MANE?KAT KERTAS KOSONG KE DLM BUKU?2.NK TULIS JAWAPAN KE SALIN SOALAN?KALAU DLM KERTAS KOSONG.kalau hantar borang 2 dlm komputer boleh x?harap dpt bls dgn cpt.

  41. Syazwina Aiza 10 years ago

    HAI KAK,KAK KALAU MENANG HADIAH POS KE AMBIL

  42. saya nak masuk kuiz ana muslim tapi saya dah hantar tak dapat pun?

  43. Nurin Amir 6 years ago

    saya suka dengan kuiz ana muslim seronok dan menaraik

Leave a reply

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©2020 Licensed to: Chopperman, eMenang.com

or

Log in with your credentials

Forgot your details?