TV3 Casa Impian



PRIZE: House Renovation
DEADLINE: 16 – 17 June
WEBSITE/URL:
http://www.tv3.com.my/casa-impian/casaimpian.htm

DESCRIPTION:
Program yang disukai ramai akan ditayangkan di TV3! Musim baru, penampilan menarik dan kini dekorasi bukan sahaja terhad kepada Rumah Kediaman malah Pejabat, Restoran dan banyak lagi!
Anda dikehendaki membawa:

* Sekurang-kurangnya 5 keping gambar 5R ruang yang hendak di dekorasi

Syarat-syarat Penyertaan:

* Hanya terbuka kepada semua warganegara Malaysia sahaja.
* Sila sertakan gambar ruang yang hendak didekorasi dengan mencukupi.
* Peserta yang terpilih hendaklah memberi kerjasama kepada pihak TV3.
* Pihak CASA IMPIAN berhak meminda gaya/konsep dekorasi mengikut kesesuaian kediaman (jika terpilih)


48 Comments
  1. Antabax 15 years ago

    wow, this is the one im looking for. i guess i can try my luck this time and suprise my dad and my mom. nice info there.

  2. admin 15 years ago

    All the best Antabax to you and your family :). Dont forget me if you win arr.. Hehehe..

  3. Zulkifli Ab. Latif 14 years ago

    Hi!

    Isteri saya selalu melihat program Casa Impian Siri Baru di TV3. Katanya program in sangat menarik disamping memberikan inspirasi kepada pemilik rumah bagaimana untuk menghias rumah secara profesional.

    Beliau juga ingin tahu bagaimana untuk menjadi salah seorang pemilik rumah bertuah seperti mereka-mereka sebelum ini.

    Terima kasih.

  4. Asmah Laili bt Sapihie 14 years ago

    Hi,

    Saya amat meminati program ini kerana ia amat berguna sebagai sumber ilham untuk menggubah kediaman.Setiap siaran sekiranya saya berada dirumah,pasti tidak ketinggalan untuk menontonnya.
    Alangkah bertuah jika saya terpilih sebagai calon bertuah itu!Bagaimana saya ingin merealitinya?

  5. admin 14 years ago

    Casa Impian selalunya akan mengumumkan mengenai sesi ujibakat terlebih dahulu di akhbar & media massa tempatan.

    Seperti untuk tahun ini, dua sesi ujibakat telahpun diadakan di One Utama pada 31 Mac & 1 April 2007. Penyertaan untuk musim ini telahpun ditutup dan 13 pemenang bertuah untuk musim ke-7 telah pun dipilih.

    Begitu juga untuk Casa Impian Siri baru di TV3, sesi ujibakat telah berlangsung di Studio TV3 pada 16 & 17 June 2007.

    Buat masa ini tiada lagi penyertaan yang dibuka namun jika pihak TV3 & Astro berminat untuk meneruskan program ini untuk musim yang seterusnya, saya akan paparkan di laman web ini buat makluman semua.

    Terima Kasih,
    Sha

  6. assalamualaikummmmm….

    siti adalah peminat setia casa impian.siti dan 2 orang adik tidak pernah ketinggalan untuk menyaksikan pengubahsuaian yang dilakukan oleh pereka casa impian.
    siti adalah seorang anak yatim yang kehilangan ayah sejak tahun 1990 hingga sekarang.siti juga berhajat untuk mengubah suai ruang tamu rumah siti untuk dihadiahkan kepada ibu sebelum ibu menutupkan mata dan menghembuskan nafas yg terakhir.tapi siti tidak tau bagaimana untuk mengrealisasikan impian siti untuk ibu ct ini kerna kesempitan hidup siti ini.siti berharap pihak casa impian dapat mengrealisasikan impian siti ini.sekian terima kasih.

  7. setia casa impian.
    pencetus minda.
    idaman hati.
    pembawa bicara.
    seisi keluarga.
    ilham tercipta.
    kepuasan terasa.
    mimpi indah.
    idaman semua………

  8. latipah 14 years ago

    Sejak casaimpian diperkenalkan di TV saya tak pernah mis melihatnya….malah siaran ulangannya pun saya tengok…saya sungguh berminat sangat.

    Dari situ, saya berangan,,,kalaulah dapat casaimpian merealisasikan impian saya ni…..saya impikan suasana butik di kediaman saya….malah saya telah sediakan satu bilik khas untuk itu…..tapi bila agaknya ye….impian tu kan tercapai….

  9. watie 14 years ago

    bila…bila …dan bila….akan impian aku akan jd kenyataan…casa impian….hanya tu yg akan menjd kan impian ku jd kenyataan…tp bila…bila….

  10. Saifol Hamree Bin Hamid 14 years ago

    Betulkah semuanya pecuma….?

  11. Nor'izah Adam 14 years ago

    Saya sentiasa teruja setiap kali melihat program casa impian bukan sahaja di tv tetapi juga paparan yang dibuat di suratkhabar ataupun majalah. Tips yang diberi banyak memberi manfaat.

    Saya dengar musim baru akan diadakan. Saya teringin untuk mengubahsuai sebuah bilik tidur yang menempatkan 4 orang anak perempuan saya. Bagaimanakah untuk saya menyertainya dan apakah syarat-sayaratnya.

  12. Pn Shima 14 years ago

    Bolehkah gambar2 di hantar melalui e-mail saje untuk memasuki casa impian dekorasi ini. ini bagi mempercepatkan pghantaran. Tq.

  13. Syakirah 14 years ago

    Hi, I really like the show espescially the part that shows how surprise the lucky person seeing the makeover result..I’d like to see my husband with that look on our new house. How do i participate for the next season? The top says to bring 5 pieces of 5R picture- do i need to go to Sri Pentas etc…Hope you can clarify..TQ

  14. Zalila 14 years ago

    Saya meminati dan mengikuti rancangan Casa Impian setiap minggu. May 2008 saya telah membeli sebuah apartment berkeluasan 940ft.sq. tetapi masih tidak dapat mencari idea dan perabot yang bersesuan dengan konsep yang saya inginkan. Saya ingin membawa ibu saya tinggal bersama tapi dia telah pergi dahulu. Perginya ibu saya 3bulan lalu setelah ketiadaan ayah selama 4 tahun menjadikan saya seorang yang murung tanpa tempat bergantung dan mengadu.Saya harap sentuhan Casa Impian dapat menceriakan saya.

    SEkian terima kasih.

  15. Nurul"uyun Sha'aban 14 years ago

    Saya amat berminat untuk menyertai rancangan Casa Impian kerana saya tidak mempunyai sebarang idea untuk dekorasi rumah saya.Persoalan saya adakah Casa Impian memilih peserta yang berada diluar Kuala Lumpur kerana saya tinggal di Pulau Pinang. Jadi bagaimana saya hendak menyertai peraduan ini? sekian, terima kasih.

  16. zuriha hasim 14 years ago

    saya amat berminat untuk menyertai rancangan Casa Impian kerana saya tidak mempunyai sebarang idea untuk di dekorasi kedai saya . saya mempunyai sebuah kedai reflexology tetapi saya tidak tahu bagaimana hendak mengubah suai. persoalan saya adakah casa impian akan memilih peserta yang bukan berada di kawasan semenanjung? kerana saya tinggal di sabah.

  17. mohd reza bin roslan 14 years ago

    kami mempunyai sebuah rumah, rumah kami ruang tamunye kecil. kami dah abis banyak duit da untuk ubah suai umah,beli perabot. dan macam-2 lagi tapi, hasilnye tak memuaskan jugak. boleh ke casa impian menolong kami?

  18. khasnah bt yahya 14 years ago

    Saya sangat meminati rancangan Casa Impian kerana ia berupaya merealisasikan impian kami semua terutamanya golongan biasa.
    Saya bekerja di sebuah pejabat (pendidikan swasta). Kecil sahaja dan nampak sangat berserabut. Alangkah best sekiranya saya dapat memberi kejutan kepada boss bagi emmperbaiki imej pejabat dan memberikan “first impression” yang tentunya baik untuk ‘business’dan sudah semestinya memberi kebaikan untuk semua staff.

  19. Norazlina Bt. Abd Aziz 14 years ago

    salam buat semua peminat yang suka menghias rumah…….
    saya dan suami memang sentiasa menginginkan rumah yang mempunyai susun atur yang kemas dan nampak cantik walaupn rumah kami kecil.Buat pengetahun semua,rumah saya adalah rumah flat 5 tingkat yang mempunyai 3 bilik tidur.Saya selalu mengutamkan hiasan ruang tamu agar nampak “execulisive”,tapi kami tidak mampu membeli barangan perabot yang mahal.kami hanya sekadar mampu membeli perabot yang murah tapi pada yang sama nampak cantik.oleh kerana itu saya ingin benar mengetahui cara utk masuk peraduan ini.manalah tahu rezeki kami sekeluarga, rumah kami terpilih oleh program ini.tapi saya tidak tahu bagaimana utk menyertai peraduan ini.Tolong beri panduan kepada saya untuk menyertai program ini.terima kasih.

  20. iera 14 years ago

    as,kum..buat warga casa impian dan warga tv3.saya amat meminati bidang juruhias dalaman bangunan.semasa saya di bangku sekolah saya penah mengambil aliran lukisan kejuruteraan.saya ingin bertanya beberapa soalan di harap warga casa impian sudi meluangkan masa untuk menjawab soalan saya.di mana tempat pengajian yg boleh saya pelajari untuk bidang juruhias dalaman ini? bagaimana saudara ben firdaus memperolehi ilham untuk mengubah sesuatu tempat dalam masa yang singkat? terima kasih.

  21. diba 14 years ago

    salam …mak sya suka sangat tngok casa impian..sampaikan mak sya berangan2 team casa impian dtg renovate rumah kami…perabot2 rumah kami banyak y lame..ada y dh bsama kami hmpir 24thn..sejak akak 1st sya lahir…smpi skrg simpan…syg kot..mak nk perubahan baru..tp xada idea..lgpun rumah kami xbesar mane pn..jd mak nk renovate rmah t’utama bhgian dapur la..tcapai x impian mak sya ek??? hope ben firdaus bleh wt kejutan utk my mum…tq

  22. suriyati 13 years ago

    salam….anak saya boleh dikatakan tak pernah miss tengok casa impian hampir setiap minggu..masa casa impian decor ada satu bilik budak ni kat dalam tv,,tak bekelip-kelip mata anak saya tengok hampir setiap saat dia cakap dengan saya “cantiknya mama bilik budak tu”..dari awal sampai akhir rancangan casa impian disiarkan pada minggu itu..sampai dia tertidur apabila dia bangun dia cerita dengan saya dia mimpi bilik budak dekat dalam tv tadi..sya harap sangat saudara ben firdaus dapat realisasikan impian anak saya untuk membuat dia gembira selepas ben merubah bilik anak saya..dan dia berasa tidak yakin dan sentiasa moody bila berada dibiliknya..jasa baik tv3 dan casa impian amat saya hargai..

  23. suriyati 13 years ago

    salam..dekat alamat mana saya nak hantar gambar-gambar 5R yang saya dah amik??????

  24. hadimas 13 years ago

    salam…
    saya sangat berminat mengikut program casa impian,setiap minggu tidak lepas mengikutnya..rugi rasanya jika tidak dapat menontonya,dari situlah saya belajar mengemas/menyusun perabut yang ada..tapi tak sama dengan decasa impian.
    Mungkin perabut saya tak semahal perabut casa impian kok..namun saya cuba juga
    bagi meleletasi impian saya.

  25. oneyue 13 years ago

    Akum……….

    macam mana nak masuk casa impian….
    saya juga ingin terpilih menjadi salah satu daripada impian rakyat malaysia yg terpilih dalam pengubahsuain rumah,rumah saya tidak lah sebesar mana,tapi cukup untuk kehidupan saya bersama ibu tercinta dan adik2,lebih2 lagi bahagian ruang tamu di mana tempat kami berkumpul bersama-sama.sambil melihat CASA Impian.

    harap pihak Casa impian dapat memberi sedikit informasi….

    terima kasih…..

  26. biya 13 years ago

    Casa Impian,

    Untuk menyertai Program Casa Impian perlu 5R Gambar tempat hendak didekorasi. Bagaimana langkah seterusnya? Boleh beri sedikit panduan selanjutnya? Saya ingin menjadi seorang perserta yang bertuah!

  27. addy andre 13 years ago

    assalamualaikum
    saya ni baru saja menduduki rumah di shah alam.dengan ilmu yg sungguh cetek dalam menghias rumah ni membuatkan rumah saya nampak sangat kosong.saya amat berminat dengan gubahan yang casa impian lakukan.rancangan nya juga cukup bagus.tidak membosankan dengan aksi gila2 yang ditonjolkan.sebelum saya berkahwin saya ingin memiliki sebuah mahligai yang hanya membuatkan bakal isteri saya terpesona dengan rumah saya itu.harapan saya agar saya terpilih.amin

  28. ROZITA BINTI MOHD MOKHTAR 13 years ago

    Salam Ramadhan buat semua peminat-peminat Casa Impian,
    Saya dan suami begitu meminati Program Casa Impian ini, dan kami berangan-angan menjadi peserta yang terpilih untuk pengubahsuaian ruang tamu rumah kami. Saya bakal menjadi ibu buat anak kelima kami. Harap-harap ada rezeki buat anak kami untuk merasai suasana ruang tamu yang dihias cantik. Saya juga berharap mendapat seorang lagi anak perempuan yang dapat mewarnai kebahagiaan rumah-tangga kami.

  29. Nor Azizan Aziz 13 years ago

    Saya mempunyai keinginan untuk menduduki rumah yang ringkas untuk si isi keluarga yang baru memiliki rumah yang lama kami inginkan, namun sekarang kami tidak dapat mengetahui cara yang terbaik untuk hiasan rumah yang seber ringkas nak kelihatan menarik apabila penat seharian berada ditempat kerja. Kami berharap impian kami akan terjawab apabila terpilih dalam rancangan ini dan menjadikan kehidupan kami lebih ceria bersama casa impian….

  30. shakila 13 years ago

    assamualikum n salam sejahtera,
    saya peminat bg rancangan casa impian,disini saya ingin tahu bagaimana untuk menjadi salah seorang pemenang bertuah bagi rancangan casa impian ini.Ibu saya baru berpindah rumah,ibu saya tidak tahu cara-cara susun atur rumah kerana sebelum ini tinggal dirumah kpg,jadi minta pendapat casa impian tnjuk ajar cara menghias rumah & megecat rumah.realisasikanlah impian saya.

  31. norazlina 13 years ago

    saya akan berpindah kerumah baru pada november 2008 dan saya tidak tahu bagaimana hendak menghias dan menyusunatur rumah baru saya agar ianya lebih menarik. Saya berharap agar casa impian dapat memberi tunjuk ajar dan merealisasikan impian saya dan menjadikan kehidupan kami sekeluarga lebih ceria dan bahagia disamping anak-anak.

  32. nurulhuda 13 years ago

    syoknya casa impian tapi yang dapatkah impian saya direalisasikan oleh tv3 maklumlah rumah kampung jauh nun di sana kampung Air Merbau, Jasin Melaka. Rumah taklah cantik sangat perabot pun banyak yang dah lama. Tidur pun masih lagi tak ada katil sebab dah patah nak beli pun harga mahal. Bilalah casa impian dapat realisasikan impianku (nak bilik berwajah baru).

  33. Aznam Ashraf Bin Abu Zarin 13 years ago

    assamualikum n salam sejahtera,
    saya peminat bg rancangan casa impian,disini saya ingin tahu bagaimana untuk menjadi salah seorang pemenang bertuah bagi rancangan casa impian ini.Ibu saya amat meminati rancangan ini dan sering kali menyebut ‘ alangkah seronok nya kalau dapat macam diorang tu’,saya ingin memberi hadiah harijadi untuk ibu saya.semoga impian ibu saya tercapai..realisasikanlah impian saya.

  34. zainup suhaidi 13 years ago

    a’kum.

    saya perminat setia CASA IMPIAN,saya ingin tahu macam mana nak jadi permenang bertuah dalam rancangan ini.Selepas berpindah ke rumah baru,semua barang kelengkapan rumah semua nya barang lama,ingin juga rasa nak tukar kepada perabot baru n moden untuk ahli keluarga say.Harap impian saya ini akan menjadi kenyataan,AMMIN………………

  35. mohammad salman bin zainal 13 years ago

    askum dan selamat sejahtera kami sekerluarga adalah peminat setia rancangan casa impian yang ingin merialisasikan impian emak saya yang ingin rung tamu rumah saya nampak ceria. saya berharap casa impian dapat merialisaikan impian emak saya supaya dapat mengubah ruang tamu rumah saya yang lesu menjadi ruang tamu yang nampak ceria dan tenang semperna hari raya aidilfitri ini.saya berharap casa impian dapat merailisasikan impin ini semperna bulan puasa ini,jika terpilih dapat lah saya merialisasikan impian emak saya yang selama ini menjadi kenyataan dan menceriakan hari raya ini dengan ruang tamu yang ceria.kami berharap casa impian dapat merialisasikan impian kami insyaallah.

  36. ana 13 years ago

    hai…Keluarga saya telah berpindah kerumah baru.Teres dua tingkat…kami ada masalah untuk menyusun perabut ditempat yang sesuai…
    Kami juga ini mengetahui cat colour apa yang sesuai tuk kediaman ruang tamu kami agar nampak ceria.
    Kami harap Casa impian dapat membantu kami.

  37. bis 13 years ago

    aloow,
    sy salah seorg drpd bjuta pminat rancangan casa impian nie. sy suke tgk pemenang casa impian apbila impian mereka tcapai, seronok nye mereka bukan main lagi… bila tengok mereka seronok mcm tue terasa mcm saya plak pemenang nye.. hehehe… anyway teruskan lah rangcangan ni ek…. rangcangan nie mmg bagus ar.. dpt tlong org menyelesaikan masalah mereka…..

    drpd insan syok sndri.. 🙂

  38. Ina 13 years ago

    Smua org ade impian,termasuklah ina sendiri. Bile ina tengok rancangan Casa Impian ni, sedikit sebanyak mempelajari dan menilai kelebihan dan kelemahan dalam menghias dengan sempurna…
    Tapi tu smua perlukan duet baru jalan impian ni, ape pun terpulang pada rezki masing2 tuk tercapai impian ni…

  39. Ab.maijd 13 years ago

    casa impian adalah rancangan yg diidami setiap penonton,begitu juga saya

  40. Ab.maijd 13 years ago

    casa impian memberi peluang kecerian setiap penonton yg bernasib baik dan mempertabatkan rumah ku syurga ku semoga sy terpilih

  41. Haslina binti Mohamed Nor 13 years ago

    Programm Casa Impian adalah rancangan paling kuminati,tambahan pula kami sekeluarga akan berpindah kesebuah apartment baru Disember ini.Pelbagai konsep bermain difikiran ku…tapi akhirnya aku buntu tambahan pula aparment kami pun kecil jer…harap casa impian dapat ceriakan hidup kami…saya juga harap program casa impian dapat diteruskan..Dengan ini lebih ramai penonton dapat merealisasikan impian mereka…..

  42. nurin 13 years ago

    hai, I akan berpindah ke rumah baru, boleh bagi emel Ben Firdaus x ?
    I nak tanya pendapat ttg hiasan rumah baru nanti

  43. SITI AISHAH MD SAJUDI 13 years ago

    haiiii…

    Saya berminat menonton casa impian sebelum ini, tetapi memandangkan kerjaya saya sebagai jururawat shif tidak menentu maka saya tidak dapat menonton rancangan kegemaran saya. Saya baru membeli rumah jenis apartment. Dan apartment tersebut akan saya diami selepas perkahwinan saya pada bulan jun ini. Saya ingin bertanya pendapat warna apakah yang sesuai untuk saya pilih bagi menampakkan ruang tamu saya nampak luas dan tenang kecuali warna merah dan oren. Saya harap pihak casa impian memberi idea pada saya supaya selepas pulang dari kerja saya akan rasa tenang.Saya harap rancangan casa impian di teruskan kerana ia memberi inspirasi pada setiap orang yang meminati terhadap decorasi…

    sekian…

  44. Rafidah binti Aziz 13 years ago

    askum dan selamat sejahtera kami sekerluarga adalah peminat setia rancangan casa impian yang ingin merialisasikan impian saya yang bercita-cita mempunyai rung tamu yang ada kelainan dan menjadi ruang tumpuan keluarga. saya berharap casa impian dapat merialisaikan impian saya supaya dapat mengubah ruang tamu rumah saya yang agak membosankan menjadi ruang tamu yang nampak ceria dan tenang.saya berharap casa impian dapat merailisasikan impin saya yang sentiasa berangan2 seperti di surga. Jika terpilih dapat lah saya merialisasikan impian saya sendiri yang selama ini menjadi kenyataan dan menceriakan bersama keluarga merialisasikan impian kami insyaallah.

  45. nurazura bt jamaludin 13 years ago

    haiiii….saya zura
    saya suka sngt2 tgk rancangan casa impian..,dan b’hrp agar suatu ari nnti eric dpt dtg ke rmh saya,kerana saya slalu mengimpikan ruang tamu yg elegent…

  46. NUR AFIDA IDRIS 12 years ago

    SAYA JUGA AMAT MEMINATI RANCANGAN INI.HARAP SAYA DAPAT MENJADI SALAH SEORANG YANG BERTUAH DALAM RANCANGAN INI. KERANA SAYA IMPIAN RUANG TAMU YANG ELEGENT.TQ

  47. Rozaimah Bt Efendy 12 years ago

    hai,eric saya teringgin sangat nak buat suprise suami saya,sebab saya bekerja dan suami juga bekerja ….dan saya mempunyai 2 org anak,jadi rumah tak terurus sangat….kalau eric dapat mengubah suai ruang tamu dan bilik tidur saya…mesti suprise untuk suami saya menjadi…kesian plak tengok suami saya rumah tak terurus …bila balik kerja dah penat ….

  48. Rozaimah Bt Efendy 12 years ago

    no tel o127736410

Leave a reply

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©2022 Licensed to: Chopperman, eMenang.com

or

Log in with your credentials

Forgot your details?